П`ятниця, 26.04.2024, 12:02
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Полтавський районний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

Головна » 2018 » Серпень » 3 » Що спільного між децентралізацією та реформуванням системи надання соціальних послуг?
11:07
Що спільного між децентралізацією та реформуванням системи надання соціальних послуг?

Про непросту ситуацію, в якій опинилася родина з трьома неповнолітніми дітьми шкільного віку, Полтавському районному центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді повідомила уповноважена у справах дітей Щербанівської об’єднаної територіальної громади. Йшлося про використання родиною в якості житла пристосованого службового приміщення.

Центром була організована та негайно виїхала до населеного пункту  комісія у складі директора Полтавського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (в подальшому Центр) Ірини Буренко, начальника відділу соціальної роботи Лариси Кузнєцової, уповноваженої у справах дітей Щербанівської ОТГ Надії Башлій та ювенального інспектора Полтавського районного відділення поліції Дмитра Тесленка.

На місці батьки пояснили представникам служб, що оселилися на фермі, де власне і працюють, тимчасово – до завершення ремонтних робіт у будинку. І ці зрушення у ремонтних роботах можна було чітко помітити по вже повністю відремонтованій і готовій до проживання кімнаті, розібраною та підготовленою до перекладки пічкою. Батько продемонстрував невелику кількість канцелярських товарів уже наявних в родині при підготовці до нового навчального року. Хоча роботи ще досить багато.

Зважаючи на неприйнятні санітарно-побутові умови обстеженого приміщення, комісія разом з батьками визначила термін для завершення ремонтних робіт. Згодом планується перевірити – чи завершено ремонт та як почуваються діти. За ухилення від передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя та виховання неповнолітніх дітей, відносно батьків було складено адміністративний матеріал за ст. 184 Кодексу України про адміністративне правопорушення.

Що стосується дітей – було запропоновано включити їх до програми безоплатного відпочинку та оздоровлення за кошти сільської ради, а також залучено до акції «Школярик», організованої Центром, яка передбачає забезпечення школярів безкоштовним канцелярським приладдям. Окрім того мати озвучила потребу у меблях, на що було запропоновано отримати ті, які були у використанні, у хорошому стані.

Ця родина вже перебувала на обліку та під соціальним супроводом у нашому Центрі. Завдяки співпраці з сільрадою фінансувалась діяльність фахівця із соціальної роботи, що забезпечувало надання послуг безпосередньо в громаді. За рішенням суду діти тимчасово були вилучені із родини, проживали у інтернатному закладі і розглядалось питання щодо позбавлення батьківських прав. На той час завдяки супроводу належним чином було оформлено житло, підведено електропостачання до будинку, створено належні санітарно-гігієнічні умови, батько працевлаштувався, намітились позитивні тенденції у відновленні спроможності родини виховувати власних дітей. Суд вирішив дати батькам таку можливість. У батьків навіть з’явились наміри забрати дітей з інтернату та проживати усією родиною разом.

Відбувається адміністративна реформа, створюється нова громада, іде підбір кадрів для роботи на місцях. Супровід родини було завершено, але вона не випускалась із поля зору, що і дало можливість оперативно реагувати на нові обставини.

Кожен голова громади повинен розуміти, що потенціал багатства громади не тільки земля і дороги, а в першу чергу – люди. Ці події свідчать, що базові підходи до розвитку соціальних послуг повинні мати конкретні дії:

- профілактика соціального сирітства, підтримка родини;

- створення безпечного, сприятливого та розвиваючого середовища для зростання дітей;

- об’єднання зусиль членів громади для підтримки вразливих категорій населення;

- мінімізація витрат громади (держави) на боротьбу з наслідками сімейного неблагополуччя через здійснення вчасної профілактичної роботи;

В умовах децентралізації місцева влада приймає рішення про послуги, які необхідно запровадити в громаді. Послуги мають бути доступними для дітей та сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах і відповідати їх потребам. А такі послуги надає Фахівець із соціальної роботи в громаді, який проводить оцінку потреб у соціальних послугах, надає базові/ екстрені соціальні послуги, надає допомогу в оформленні запитів до відповідних інстанцій, заяв, документів для отримання усіх видів допомоги, здійснює соціальний супровід з метою подолання складних життєвих обставин.

Забезпечити виконання цих обов’язків на високому професійному рівні можливо за наявності постійного навчання, підвищення кваліфікації, використання сучасних, інноваційних методів у соціальній роботі. Взаємодія і партнерство органів місцевого самоврядування з Полтавським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, в якому працюють професіонали з великим практичним досвідом роботи створить необхідні передумови.

 

Переглядів: 247 | Додав: jedikrava | Рейтинг: 5.0/1
Спецформування
Послуги ON LINE
Інформ ресурси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Авторизація
| Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
ПРИЄДНУЙТЕСЬ !
Корисні посилання