П`ятниця, 19.04.2024, 17:47
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Полтавський районний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

Головна » 2018 » Липень » 24 » Що таке деінституціалізація?
08:24
Що таке деінституціалізація?

Реформування системи інституційного догляду і виховання дітей і Україні продовжується.

Влітку 2017 року в Україні розпочалась реформа зі складною назвою "деінституціалізація" (ДІ). Процес ДІ розпочався із затвердженням 9 серпня 2017 року урядом Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки і Плану реалізації її першого етапу.

Наразі триває перший етап реалізації стратегії.Кожен регіон має оцінити свою мережу інтернатних закладів, з'ясувати, які діти до них потрапляють та чому. Які є соціальні, освітні, реабілітаційні медичні послуги вже зараз у громадах і які потрібно створити відповідно до оцінки потреб громади у послугах.

Директор Полтавського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Ірина Буренко пройшла курс тренінгової програми тренерів з деінституаціалізації, який проходив в м. Києві з 2 по 6 та з 16 по 20 липня 2018 року.

Комплексна тренінгова програма з реформування системи інституційного догляду і виховання дітей (деінституціалізації) розроблена на виконання Плану заходів з реалізації І-го етапу Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки.

Програма складалася з 4-х модулів:

Модуль 1: Роль сім’ї у забезпеченні потреб дитини. Сутність і причини поширення інституційного догляду дітей.

Модуль 2: Деінституціалізація як основа реформи системи захисту дітей.

Модуль 3: Впровадження деінституціалізації.

Модуль 4: Сильна сім’я – сильна громада. Забезпечення стабільності реформи.

Основним завданням реформування інтернатних закладів – надання якісних, новітніх, адаптованих до дитини соціальних послуг. Розвиток сімейних форм виховання дітей, збереження біологічної сім’ї та врахування інтересів кожної дитини – це, власне, основні лей мотиви деінституціалізації.

Учасники тренінгу мали можливість опрацювати актуальні теми сьогодення, зокрема:

- розвиток дитини, роль сім’ї в задоволені потреб дитини;

- причини вилучення дитини з сім’ї, державні механізми захисту дитини і сім’ї;

- сучасний стан інституційного догляду в Україні, які зміни у системі захисту дітей необхідні для переходу від інституційного догляду до забезпечення сприятливих умов виховання дитини в сім’ї чи громаді, розглянули Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки;

-підтримка випускників інтернатних закладів у підготовці до самостійного життя;

- міжнародний досвід деінституціалізації;

- управління процесом деінституціалізації;

- стратегічне планування деінституціалізації на регіональному рівні;

- оцінка потреб у послугах і формах догляду;

- розробка дизайну послуг, визначення їх потужностей, необхідних ресурсів, інтегрування створених послуг в загальну систему захисту дітей громади;

- участь дитини у процесі деінституціалізації;

- комунікація і взаємодія у процесі деінституціалізації;

- моніторинг і оцінка процесу деінституціалізації;

- повноваження і відповідальність громади у сфері захисту дітей.

Навчання пройшло 20 спеціалістів, які впроваджуватимуть, навчатимуть проведенню деінституціалізації на місцях.

Наступними кроками стануть проведення навчених спеціалістів тренінгів для фахівців у регіоні.

Категорія: Діти | Переглядів: 278 | Додав: jedikrava | Рейтинг: 0.0/0
Спецформування
Послуги ON LINE
Інформ ресурси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
Авторизація
| Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
ПРИЄДНУЙТЕСЬ !
Корисні посилання